طولانی تر زندگی کنید

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که برای ترک سیگار یا محافظت از خودتان در مقابل بیماریهای منتقله جنسی ( STD) چه می توانید انجام دهید؟ درمورد کاهش احتمال تصادف کردن با ماشین یا ابتلا به بیماری های قلبی چطور؟ نگران نباشید، اگر تا به حال اقدام نکرده اید، میتوانید با رعایت نکاتی که در زیر برایتان آورده ایم زندگی خود را تغییر دهید و عمری طولانی تر داشته باشید.

محلول های شستشوی دهان برای ترک سیگار
محققین دانشگاه محلی نیویورک، شستشو دهنده ی دهانی درست کرده اند که مزه سیگار را در دهان از بین می برد. این محلول شستشو با نیکوتین واکنش می دهد و مزه و بوی آن را تغییر داده و طعم بد و چندش آوری در دهان ایجاد می کند.

آنقدر طعم بدی در دهان ایجاد میکند که اکثر سیگاری ها حاضر به تحمل آن نمیشوند. این محلول شستشوی دهان، سه تا چهار ساعت دوام دارد و تاثیری روی مزه ی سایر غذاها ندارد.

قدرت نعناع
آیا می دانید چرا خانم ها در باشگاه آدامس می جوند؟ دلیلش این است که بتوانند بیش از مردان تمرین کنند. محققین دانشگاهی در غرب ویرجینیا کشف کرده اند که بوی نعناع توانایی شما را برای ورزش کردن بالا می برد.

بوی نعناع باعث می شود که سختی ورزش کردن را احساس نکنید، از اینرو تمریناتتان شدیدتر و با حرارت تر خواهد شد و راحت تر انجام خواهد گرفت.

مقابله با چربی
شیمیدانان مدت زیادی است که دریافته اند چربی آنقدر هم برای بدن مضر نیست. بر طبق تحقیقاتی که در دانشگاه وینکونسین انجم گرفت، یک چربی رژیمی که اسید لینولئیک مزدوج (CLA) نام دارد می تواند به ساختن عضله و ماهیچه در بدن کمک کند.

البته اشتباه متوجه نشوید: CLA چربی را از بین نمی برد، اما می تواند با پیوند خوردن با سلول هایتان از تولید چربی جدید جلوگیری کند و با اینکار باعث می شود که تاثیرات ورزش بیشتر در بدن باقی بماند. گرچه می توانید آن را به ورت مکمل هم از بازار خریداری کنید اما  گوشت گاو و لبنیات هم حاوی این ماده هستند.

STD ها
بیماری های بسیاری هستند که از طریق رابطه ی جنسی منتقل می شوند. در اینجا به چند نوع از این بیماری ها اشاره می کنیم.

ایدز
این بیماری از طریق ویروس کاستی مصونیت در انسان ((HIV، ویروسی که توانایی بدن را برای مقابله مقاومت در برابر بیماری ها و امراض از بین می برد، ایجاد می شود. افراد مبتلا به ایدز در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک و بعضی از انواع سرطان ها  هستند. یکی از راه های انتقال این بیماری از طریق برقراری رابطه ی جنسی با فرد مبتلا می باشد.

کلامیدیا
این بیماری یکی از متداولتری بیماری های STD می باشد. در این بیماری، ادرار و برون ریزی دستگاه تناسلی را با مشکل و سوزش همراه است. گرچه اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا هستند هیچگونه علائمی ندارند.

1.  STD می تواند هر انسانی را در هر طبقه و پیش زمینه ای مبتلا کند. گرچه دو سوم این بیماری ها در افراد زیر 25 سال رخ می دهد.

2. میزان ابتلا به بیماری های STD رو به ازدیاد است. علت آن ممکن است فعالیت جنسی بیشتر انسان ها و داشتن چندین شریک جنسی باشد.

3.  در اکثر موارد بیماری های STD هیچگونه علائمی وجود ندارد و علائم آن معمولاً با علائم بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود و از طری رابطه ی  جنسی منتقل میشود.

4.  علائم بیماری های STD در خانم ها بیشتر و جدی تر است.

5.  اگر زود تشخیص داده شود، بسیاری از بیماری های STD را می توان با موفقیت درمان کرد.

راه های جلوگیری

  1. مداوم برای معاینه و آزمایش به پزشک مراجعه کنید.
  2. یک شریک جنسی داشته باشید.
  3. از کاندوم به طرز صحیح استفاده کنید.
  4. از سوزن های تزریق مواد به صورت مشترک استفاده نکنید.
  5. در هنگام قاعده بودن همسرتان رابطه ی جنسی با او نداشته باشید.
  6. از سکس مقعدی خودداری کنید.


بعضی از انواع مرگ های ناخواسته


تصادفات ماشینی

آمار مرگ در هر سال: 41،000

راه های جلوگیری از مرگ:  وقتی سوار اتومبیل می شوید حتماً کمربند ایمنی را ببندید (این کار احتمال مرگ را تا %45 کاهش می دهد). سوار شدن به ماشین هایی که کیسه ی هوا دارند تا %56 خطر مرگ را کاهش می دهد. و از آنجا که بدترین تصادفات همیشه هنگام شب اتفاق می افتند، تا جایی که می توانیداز رانندگی در شب خودداری کنید.

نکته ی آخر:  بگذارید بقیه زودتر بروند. %11 از همه ی تصادفات کشنده به این دلیلی است که همه سر زودتر رفتن مشکل دارند.

 

سرطان روده   

آمار مرگ در هر سال:  47،700

راه های جلوگیری از مرگ:  هر روز شیر بنوشید یا حداقل 300 میلی گرم کلسیم مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که کلسیم از بروز سرطان جلوگیری می کند.


دیابت

آمار مرگ در هر سال:  64،751

راه های جلوگیری از مرگ:  هرچه می توانید بیشتر فیبر غیر محلول (سبزیجات و سبوس گندم) . فیبر محلول (میوه جات، بعضی حبوبات، جو، و گندم سیاه) مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که فردی که روزانه 50 گرم از هر دو نوع فیبر مصرف میکند، میزان گلوکز خود را تا %10 و انسولینش را تا %12 کاهش داده است. 
 

آتش سوزی و سوختگی

آمار مرگ در هر سال:  3،741

راه های جلوگیری از مرگ:  اگر در دفترکار خود گیر کرده اید و ساختمان آتش گرفته است، سعی کنید تا میتوانید درب را محکم ببندید تا از ورود دود به داخل جلوگیری شود. اگر خانه تان آتش گرفته است، سعی کنید که باکپسول آتش نشانی آتش را خاموش کنید و اگر نتوانستید آن را متوقف کنید، از خانه خارج شوید.

 
راه های دیگری برای زنده ماندن  


سرطان پروستات

آمار مرگ در هر سال:  31،900

سرطان پروستات بیماری مخصوص آقایان است. %50 از مردان بالای 40 سال محتمل به ابتلا به این سرطان هستند.

راه های جلوگیری از مرگ:  اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، تا %70 احتمال درمان افزایش می یابد. مداوم آزمایش های ویژه را انجام دهید تا بتوانید بیماری را زود تشخیص دهید.


بیماری های قلبی

آمار مرگ در هر سال:  724،859

بیش از نیمی از بیماران مبتلا به گرفتگی عروق کرونری در راه رسیدن به بیمارستان می میرند. چرا؟ چون علائم خود را نادیده می گیرند و دیر به اورژانس خبر می دهند.

راه های جلوگیری از مرگ:  اگر حتی کوچکترین شکی هم کردید، منتظر هیچ چیز و هیچ کس نمانید، و به سرعت به اورژانس اطلاع دهید. درمورد علائم بیماری از پزشک خود راهنمایی های لازم را دریافت کنید.


آنفولانزا و سینه پهلو

آمار مرگ در هر سال:  91،871

راه های جلوگیری از مرگ:  تحقیقات نشان داده است که سوپ های مایع برای از بین بردن ویروس RSV که منجر به سینه پهلو می شود بسیار مفید هستند. حتی از سوپ های آنتی باکتریل هم بهتر عمل می کنند.

اما اگر به آنفولانزا مبتلا گشته اید، سریعاً به دکتر مراجعه کنید. از او آمانتادین بخواهید. تحقیقات نشان داده است که آمانتادین در از بین بردن آنفولانزا بسیار موثر است.

 

مسمومیت (با گازها و بخارهایی که دیده نمی شوند)

آمار مرگ در هر سال:  638

مونوکسید کربن گازی بی بو، بی مزه و بی رنگ است که یکی از خطرناکترین و کشنده ترین گازها می باشد.

راه های جلوگیری از مرگ:  اگر از سوراخ ها و منفذهای بخاریتان نگرانید می توانید یک ردیاب CO خریداری کنید و یا شعله ی گاز را چک کنید.

و کاری که حالا باید بکنید این است که دیگر روی این صفحه نگاه نکنید، چشمانتان را از صفحه خارج کنید و 5 دقیقه به بیرون نگاه کرده و 2 دقیقه در اطراف قدم بزنید. این کار باعث می شود سردرد نگیرید و مشکلی هم برای چشمانتان پیش نیاید. 

دلسوخته

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد